Valstybės informacinėms sistemoms kurti rekomenduojamas iteracinis-inkrementinis (angl. agile) kūrimo būdas
Valstybės informacinėms sistemoms kurti rekomenduojamas iteracinis-inkrementinis (angl. agile) kūrimo būdas
Šių metų vasario mėnesį buvo patvirtinta atnaujinta Valstybės informacinių sistemų (VIS) gyvavimo ciklo valdymo metodika. Metodikoje numatyta galimybė VIS kūrimui rinktis ir versle jau aktyviai naudojamus Agile projektų valdymo metodus.
Naudojant Agile projektų valdymo metodus, produkto ar paslaugos kūrimas organizuojamas kuo trumpesniais ciklais. Gavus jau pirmąją veikiančią produkto versiją po kelių savaičių nuo projekto pradžios, aiškiau suprantamas projekto dydis, galimos rizikos, gaunamas grįžtamasis ryšys. Tai užtikrina, kad projektas tilps į biudžetą, baigsis laiku ir taip pasieks iškeltą tikslą.
Pasirinkus iteratyvų-inkrementinį (angl. agile) VIS kūrimo būdą, vykdytojas sistemą kurs ir pridavinės užsakovui prieaugiais. Tai leis jam lengviau įtraukti užsakovą į projekto eigą, gauti iš jo savalaikį grįžtamąjį ryšį ir taip sukurti galutinį produktą kuris ne tik atitiks specifikaciją, bet ir bus patogus naudoti klientui. Savo ruožtu klientui, taps lengviau valdyti projekto apimtį ir eigą, nes jis labai projekte matys tikrą jo statusą, galės suteikti grįžtamąjį ryšį pasinaudojęs sistemos prieaugiu, o ne perskaitęs jo dokumentaciją, spręsti prie kurių sistemos funkcijų reikia padirbėti daugiau, o kurias galima padaryti paprasčiau.
Kaip ir visi informacinių sistemų kūrimo būdai, Agile projektų valdymas turi ir rizikų. Svarbiausia rizika yra, jog šiandien nei užsakovai nei vykdytojai dažnu atveju neturi projektų kūrimo naudojat Agile metodikas patirties (arba jos turi mažai). Todėl rekomenduojame prieš pradedant vykdyti projektą Agile metodu pasirūpinti, kad tiek užsakovų tiek vykdytojų komandų nariai sudalyvautų Agile mokymuose, įtrauktų į komandas žmones turinčius Agile projektų valdymo patirties arba samdytų išorinius konsultantus pagalbai ir patarimams.
Svarbiausia, norint suvaldyti Agile projektą (kad neviršyti biudžeto ir įgyvendinti laiku) yra valdyti projekto planą, Agile metodikoje vadinamą produkto darbų sąrašu (angl. Product Backlog). Produkto darbų sąraše turi būti surašyti visi projekte numatyti veiklos reikalavimai (sistemos funkcijos, angl. features). Be to, jie privalo būti įvertinti. Projekto vadovas, Agile metodikoje šią rolę atlieka produkto šeimininkas (angl. Product Owner) privalo sekti produkto darbų sąrašą, tikrinti ar spėjama pagal numatytus įverčius ir informuoti projekto dalyvius bei daryti atitinkamus pakeitimus produkto darbų sąraše, kai keičiasi situacija.
Jau turime nemažai pavyzdžių, kai viešojo sektoriaus projektai sėkmingai įvykdomi naudojant Agile projektų valdymo metodiką. Tikime, jog oficialiai įtvirtinus tokios metodikos pasirinkimo galimybę VIS ) gyvavimo ciklo valdymo metodikoje, tokių projektų turėsime dar daugiau.
Daugiau informacijos apie Agile projektų valdymą, Agile viešajame sektoriuje, Agile terminų vertimus į lietuvių kalbą ir kitą informaciją rasite asociacijos Agile Lietuva puslapyje.